torstai 23. huhtikuuta 2015

Taviksen elämää Amerikassa

USA:n ja Ohion osavaltion liput


Alan kirjoitella ihan tavallisesta elämästäni Amerikassa. Asuinkaupunkini on Ohion osavaltion pääkaupunki, Columbus. Olen asunut täällä vuoden 1999 lopusta asti. Mieheni on amerikkalainen. Perheessämme on myös kaksi saksanpaimenkoiraa (7 ja 12 vuotta).

Susi & Kimi, aika monta vuotta sitten
Aikanaan tulin tänne fiancee-viisumilla, vihreä  kortti minulla oli viitisen vuotta, ja hain, ja sain, Yhdysvaltain kansalaisuuden vuonna 2005. Nyt tunnen tottumusteni puolesta olevani aika amerikkalainen. Small talk ei tule helposti, mutta pärjään sentään (olen aina ollut ujo, ujo jopa suomalaiseksi!) Aksentistani kysellään aina silloin tällöin, parhaat (?) arvailut ovat olleet skottilainen tai saksalainen. Saksalaisen ymmärrän, mutta että skottilainen.. :) Olen blondi niin että jonnekin Pohjois-Eurooppaan minut automaattisesti luokitellaan.

Olen tällä hetkellä 'kotirouva'. Lapsia meille ei ole valitettavasti siunaantunut, mutta seniori-ikäiset koirat alkoivat saada traumoja työhön menosta.  Ja toinen haluaa ulos yleensä kolmen, neljän aikaan aamuyöstä, enka nukahda sen jälkeen.  Kuukausien unettomuuden ja työkiireiden jälkeen molempiin silmäluomiin alkoi tulla nykiviä hermoja, ja ekseema kasvoissa paheni niin että muistutin kauhuelokuvien puolihullua mielisairaalasta karkaavaa potilasta.  Niin etta en ole töissä juuri nyt...

EDIT: Ja anteeksi vain, skandeja ei näppaimistössäni ollut alussa. Jutut kesäkuun alkuun asti on kirjoitettu ilman skandeja. Sitten joku lähetti minulle suomalaisen näppiksen Amazonin kautta - en vieläkään tiedä kuka. Osoite ei ollut ihan  oikea, mutta tarpeeksi lähellä etta UPS toi paketin minulle.  Kiitos vielä kerran lähettäjälle. Kun Windows 8 antaa vaihtaa vaihtaa kieliasetuksia helposti, kirjoitan nyt jutut skandien kanssa, ja pikkuhiljaa yritän editoida näitä skandittomia juttuja ja lisään äät ja ööt.

 Olen kirjoittanut Seiska-Liveen - http://www.seiska.fi/user/profile/MeInOhio


Tervetuloa lukemaan blogiani! Teksti voi olla tylsää, mutta yritän tasapainottaa sen laittamalla postauksiin paljon (hyvia) kuvia!

2 kommenttia: